انواع شیشه

شیشه دوجداره و سه جداره

شیشه های مصرفی دو جداره و چند جداره در پنجره یو پی وی سی و آلومینیوم ترمال بریک

شیشه دوجداره و شیشه سه جداره درب و پنجره های upvc و آلومینیومی هم به صورت تک جداره و هم به صورت دوجداره قابل نصب می باشد نوع شیشه دوجداره مصرفی باید شیشه کارخانه ای باشد یعنی شیشه از نوع گرید A استفاده شود که بدون موج و خال می باشد.

چسبندگی دو جداره شیشه بر روی اسپیسر توسط چسبی به نام چسب بوتیل می باشد که باعث می شود شیشه کامل به اسپیسر بچسبد و هیچگونه نفوذی برای ورود خاک و بخار برای شیشه نمی گذارد سیلیکاژل داخل اسپیسر(دانه های رطوبت گیر) که کوچکترین رطوبتی را داخل شیشه باقی نمی گذارد.

شیشه دوجداره و شیشه سه جداره

چسب پلی سولفاید که پشت اسپیسر تزریق شده و برای ضمانت آببند و چسبندگیه بیشتر شیشه استفاده می شود.در شیشه هایی که به صورت دستی تولید می شود از چسب سیلیکن مشکی استفاده می گردد در ظاهر این دو چسب بسیار به هم شبیه می باشد.اما این نوع چسب طول عمر کوتاهی دارد و پس از مدت زمان کوتاهی خاصیت خود را از دست داده و باعث می شود آببند دور شیشه از بین برود که این امر باعث می گردد بخار و گرد و خاک بین دوجداره نفوذ کرده و شیشه همیشه کثیف دیده شود.

شستن شیشه دوجداره باید با دستگاه مخصوص شستشوی شیشه انجام پذیرد،این دستگاه شیشه ها را با فشار آب سخت شسته و هیچگونه چربی و لکی بر روی شیشه باقی نمی گذارد،اگر در زمان تولید شیشه لک و کثیفی بین دوجداره بماند به هیچ عنوان قابل تمیز کردن نمی باشد.

قیمت شیشه دوجداره و شیشه سه جداره به صورت مترمربع محاسبه می گردد که این ابعاد در نرم افزار طراحی به دست می آید.

اگر هر قسمت از موارد فوق رعایت نگردد کیفیت شیشه تولید شده بسیار ضعیف بوده و شیشه دستی حساب می شود و در قیمت پنجره upvc تاثیر گذار می باشد.

شیشه دوجداره سکوریت:

شیشه دوجداره سکوریت ابتدا شیشه را به ابعادی که نیاز است برش داده سپس شیشه را داخل کوره گذاشته تا زمانی که شیشه حدودا به دمای ذوب برسد وقتی شیشه به آن حرارت رسید سپس آن را خیلی سریع خنک می کنند.

این فرایند باعث می شود شیشه کاملا خشک شود و ترک های بسیار ریزی که قابل دیدن نیست دورن شیشه بوجود آید و در زمان شکستن به تیکه های بسیار ریز تبدیل می شود.

شیشه دوجداره سکوریت

مزایای شیشه سکوریت:

شیشه سکوریت از لحاظ ضربه پذیری از شیشه ساده بسیار مقاوم تر می باشد و مانند شیشه ساده به راحتی خم نمی شود و در زمان شکستن به تکه های بسیار کوچک تبدیل شده و آسیب جانی نمیزند.

بر خلاف شیشه های ساده که محدودیت ابعاد دارند در شیشه سکوریت می توان ابعاد بسیار بزرگ هم تولید نمود شیشه های ساده در ابعاد بزرگ با کوچکترین خمشی میشکند و تکه های بزرگی از آن روی زمین میریزد که می تواند آسیب جانی بزند.

دلیل ساخت شیشه سکوریت این است که بتوان شیشه های بزرگتری ساخت و از لحاظ شکست و صدمات جانی امنتر باشد.

شیشه دوجداره سکوریت آریس

برای تولید شیشه های بزرگ بهتر است از سکوریت استفاده شود

در صورتی که نیاز به تولید ابعاد بزرگ شیشه دوجداره باشد به علت آنکه شیشه های معمولی بسیار شکننده تر از شیشه های سکوریت هستند باید شیشه ها به صورت سکوریت تولید شود تا درهنگام حمل شیشه و هم در هنگام نصب نشکند.شیشه سکوریت حتی در زمان نصب اگر بشکند هیچ آسیب جانی به نصاب و اطرافیان نخواهد کرد.

قیمت شیشه سکورت به نسبت شیشه ساده گرانتر می باشد زیرا پس از تولید شیشه به ابعاد مورد نیاز برش خورده و به کارخانه مخصوص سکوریت شیشه ارسال می شود و پس از انجام فرآیند سکوریت به کارخانه شیشه دوجداره بازگردانده می شود تا به شیشه دوجداره تبدیل گردد.

 

برچسب ها: